Regler og retningslinjer for brukere av BestPris.no

1. Grunnleggende vilkår

1.1. En brukerkonto kan kun opprettes av en enkeltperson. Ved oppdagelse av flere kontoer tilknyttet samme person, vil samtlige bli stengt. Kontakt oss dersom du trenger assistanse med å generere et tilfeldig brukernavn eller gjenopprette en mistet brukerkonto.

1.2. BestPris.no er kun ment for personlig bruk. Enhver form for distribusjon, bytte, endring, salg eller overføring av innhold fra vår nettside, inkludert tekst, bilder, lyd og video, til andre selskaper, enten kommersielt eller offentlig, er strengt forbudt.

1.3. Du er selv ansvarlig for alt innhold som publiseres gjennom din brukerkonto. BestPris.no fraskriver seg ethvert ansvar og gir ingen garantier for nøyaktighet, fullstendighet eller anvendelighet av innhold. Vi oppfordrer alle brukere til å søke profesjonell rådgivning som er skreddersydd for deres spesifikke situasjon, i tillegg til å ikke utelukkende stole på råd eller meninger uttrykt av andre brukere.

1.4. Våre grunnleggende regler er enkle: oppfør deg høflig, unngå krenkende innhold, overhold loven, og unngå enhver form for markedsføring, inkludert tekst, bilder og betalte lenker.

1.5. Vær oppmerksom på at alt innhold du publiserer er synlig for andre brukere.

1.6. Vi forbeholder oss retten til å slette inaktive brukerkontoer etter 24 måneder.

2. Regler for brukervurderinger

2.1. Kun forbrukere har rett til å skrive brukervurderinger. Bedrifter og enkeltpersoner med personlig interesse i en spesifikk butikk eller produkt, samt personer med nære bånd til slike enheter, er utestengt fra å publisere brukervurderinger. Vurderinger skal ikke misbrukes til egenmarkedsføring eller for å skade andres omdømme. De må heller ikke inneholde lenker til andre butikker eller produkter som ikke er relevante for den gjeldende vurderingen.

2.2. Representanter for bedrifter kan kun svare på brukerspørsmål om deres egen virksomhet, forutsatt at spørsmålene er rettet mot en spesifikk virksomhet, bedrift eller butikk.

2.3. For å sikre ektheten av vurderinger, tillater vi ikke vurderinger som er skrevet i bytte mot økonomisk vinning, som for eksempel penger, utstyr, rabatter eller lodd, eller som en del av en konkurranse eller lotteri. Vurderinger som mistenkes for å være markedsføring vil bli fjernet. Vi har begrensede ressurser til å overvåke alle vurderinger, derfor vil vurderinger som skrives eller oppdateres i forbindelse med pågående kampanjer, konkurranser eller lotterier også bli slettet.

2.4. Du forplikter deg til å unngå bevisst publisering eller lenking til materiale som er falskt, feilaktig, fornærmende, vulgært, hatefullt, støtende, uanstendig, ærekrenkende, truende eller på annen måte ulovlig.

2.5. Du forplikter deg til ikke å publisere materiale som er beskyttet av opphavsrett, med mindre du selv eller BestPris.no har rettighetene til det materialet.

2.6. Det er strengt forbudt å avsløre personlige opplysninger om andre eller krenke deres personvern, inkludert, men ikke begrenset til, navn, adresser, telefonnumre, personnumre, private e-postadresser, bilregistreringsnummer, etnisitet, helsestatus, politisk eller religiøs overbevisning, seksuell orientering, økonomisk situasjon, yrke, lovbrudd, domfellelser og arrestasjoner.

2.7. Spamming av våre medlemmer på noen måte vil føre til deaktivering eller stenging av kontoen din. Vær forsiktig med å ta kontakt med andre brukere med tilbud om produkter eller tjenester, med mindre de uttrykkelig forventer slike henvendelser.

2.8. Vi håndhever strengt vår oppførselskodeks og tolererer ikke uforskammethet. Medlemmer som med vilje opptrer ubehagelig eller støtende vil kunne utestenges uten forvarsel.

2.9. Enhver form for overgrep mot våre ansatte eller ledelse, uavhengig av form, kan føre til permanent stenging av kontoen din.

2.10. Brukere som publiserer innhold som vi anser som upassende, vil umiddelbart bli oppfordret til å kontakte oss via e-post. Vi forbeholder oss retten til å fjerne upassende innlegg og vil gjøre det så raskt som mulig når vi anser det som nødvendig.

2.11. Vurderinger som bryter med våre retningslinjer vil bli skjult. Avhengig av situasjonen kan vi be om en forklaring eller oppdatering fra brukeren. Dersom en bruker ikke svarer eller ikke kan gi en akseptabel forklaring, vil vurderingen forbli skjult.

2.12. Vi ønsker å fremme ytringsfrihet, men vi forbeholder oss likevel retten til å fjerne, redigere eller flytte innhold etter eget skjønn, uten nærmere forklaring.

3. Vilkår for brukervurderinger av butikker

3.1. Vurderinger skal være begrunnede og basert på fakta. De bør gjenspeile forbrukernes personlige og aktuelle erfaringer med kundeservice, støtte, kjøpsavtaler og vilkår.

3.2. Dersom en forbruker rapporterer at en vare ikke er levert, at de venter på refusjon eller at saken pågår, bør vurderingen oppdateres jevnlig inntil saken er løst eller avsluttet. Ved behov kan vi skjule vurderingen inntil den er oppdatert.

4. Regler for brukervurderinger av produkter

4.1. Vurderinger skal være begrunnede og basert på fakta. De bør reflektere brukerens egne synspunkter om produktets funksjonalitet, egenskaper, kvalitet og innhold.

5. Oppdateringer av våre regler og retningslinjer

5.1. Vi forbeholder oss retten til å endre disse reglene og retningslinjene når som helst, uten forhåndsvarsel. Det er ditt ansvar å holde deg oppdatert på våre vilkår og betingelser.